Třetí ze čtvrté recenze dnes. :D

Autorka: Stephenie Meyer
Díl: 3
Edice: Stmívání
Nakladatelství: Egmont
Cena: 389,- (V Egmontu za 311,-)
Počet stran: 464
Anotace: Třetí díl romantické čtyřdílné ságy s prvky fantasy a hororu. Isabella se stěhuje k otci do městečka Forks ve státě Washington. Zdá se jí, že na světě neexistuje nudnější a beznadějnější místo - až dokud nepotká tajuplného a přitažlivého Edwarda, který doslova obrátí její život vzhůru nohama. Do Isabellina příjezdu Edward úspěšně tajil před obyvateli městečka svou upírskou osobnost. Později však do Isabellina života vstoupí také Jacob, chlapec s vlkodlačími předky. Vlkodlaci a upíři jsou však nesmiřitelní nepřátelé a Edward s Jacobem toto nepřátelství nedokáží odložit ani z náklonnosti k Isabelle. A tak se Isabella musí mezi nimi rozhodnout…
****

Můj názor

(Pozor, obsahuje menší spoilery!)
Postavy:
1. Isabella
Postavy v tomto díle mírně pokulhávají, psaní se soustředí spíše na děj než na postavy, na jednu stranu je to vítaná změna, na druhou je to špatný nápad. Chvilkami mi i připadalo, že autorka nevěděla o čem psát, roztahovala text a o to méně se tam Bella objevovala v nějakých scénách. Avšak, co musím přičíst k dobrému je, že se Bella stává o něco snesitelnější (možná se mi to pouze zdá), ale můj názor na ní už není tak negativní jako předtím, spíše neutrální. Bella je zkrátka Bella. A abych shrnula její část v této knize: V druhém dílu, kdy ztratila Jacoba coby nejlepšího kamaráda kvůli Edwardovi si to neustále vyčítá. Je mezi nimi jako kost, oba si jí přetahují skrz celý děj a nakonec to skončí Beliným rozhodnutím- Edward či Jacob?
2. Edward
Poté, co se Edward i jeho rodina vrátila do Forks, začínají další problémy, celé to souvisí s Viktorií- upírkou z prvního a druhého dílu, která se jim chce pomstít. Na Edwarda a Bellu čeká hodně komplikací, bojů a rozporů…Edward je v tomto díle velmi tajemný a uzavřený- snaží se Bellu ochránit před Viktorií, ale stejně dopadne vše tak, jak bylo určeno. Dobře nebo zle, to neřeknu, ale naše tři hrdiny čeká něco velkého, silného a těžkého.
Děj a ohledně něj:
Třetí díl z edice Stmívání není zas tak skvělý, jak jsem čekala. Po čtení druhého dílu, kdy jsem se nemohla dočkat na třetí jsem byla poněkud zklamaná. Třetí díl mi přijde zbytečně dlouhý, kromě celkem ucházejícího konce suchý a moc dobře se nečetl. Myslela jsem, že to bude lepší, ovšem je čas na děj. Jak je v anotaci řečeno Bellu čekalo rozhodnutí mezi Jacobem a Edwardem, myslím, že všichni tuší, koho si vybrala. K tomu tu jsou komplikace s Bellinou rodinou, Volturiovými, což je italská královská rodina upírů, která má všechno pod palcem a Viktorií a její armádou novorozených upírů. Edwarda a jeho rodinu, Jacoba a smečku a Bellu čeká neuvěřitelný boj. Valná většina knihy je tajemná, ale děj zmatený, zamotaný a zbytečně prodloužený. Nikoho neodrazuji od přečtení, ale jediná doopravdy dobrá část je konec, kdy se střetávají novorození upíři, Edwardova rodina a Jakobova smečka. Poté následuje krátká část jako setkání s Volturiovými a to nejlepší- Bella se zasnoubí. S kým? To si zjistěte sami a knihu si přečtěte!
****
Hodnocení knihy: 7/10 (Ne zas dokonalý třetí díl, ale dá se číst!)
Hodnocení obálky: 5/5 (Krásná, tajemná obálka!)
Ukázka: Bello, nechápu, proč nutíš Charlieho, aby Billymu podstrkoval vzkazy pro mě, jako bychom byli ve druhé třídě - kdybych s tebou chtěl mluvit, tak bych ti zvedl mobil.
To ty jsi to rozhodla, chápeš? Nemůžeš mít obojí, když co je na slovech "nepřátelé na život a na smrt" tak složitého, že je nedovedeš pochopit?
Koukni, já vím, že se chovám jako vůl, ale jinak to nejde. Nemůžeme být kamarádi, když trávíš všechen čas s partou
Když na tebe moc myslím, je to ještě horší, takže už mi nepiš. Jo, taky se mi po tobě stýská. Hodně. Tím se ale nic nemění. Promiň.
Jacob
Přejela jsem prsty po stránce a po hmatu cítila vroubky, kde přitiskl pero na papír tak silně, že ho div neprotrhl. Dovedla jsem si ho představit, jak to psal - jak čmáral rozzlobená písmena svým nedbalým rukopisem, jak škrtal řádku po řádce, když slova nevyzněla podle jeho představ, možná dokonce v obrovské ruce zlomil pero; to by vysvětlovalo ty kaňky. Dokázala jsem si představit, jak se nespokojeně mračil a krabatil čelo. Kdybych u toho byla, možná bych se smála.
Aby sis neudělal uzel na mozku, Jacobe, dobírala bych si ho.
Prostě to ze sebe vysyp. Smích bylo to poslední, nač jsem měla chuť, když jsem si znovu pročítala ta slova, která jsem už stejně uměla zpaměti. Jeho odpověď na můj prosebný vzkaz - který jsem mu poslala po Charliem a prostřednictvím Billyho jako nějaká druhačka, jak podotkl - mě nijak nepřekvapila. Věděla jsem, co v ní bude stát ještě dřív, než jsem ji otevřela. Překvapením pro mě bylo, jak hluboce mě každý přeškrtnutý řádek ranil - jako kdybych se pořezala o ostré hroty písmenek. A nejen to, za každou rozhněvanou nedokončenou větou se skrývalo jezero bolesti; a ta Jacobova bolest mě zraňovala hlouběji než moje vlastní. Zatímco jsem nad tím uvažovala, dolehl ke mně z kuchyně pach spáleniny a kouře. V jiné domácnosti by možná skutečnost, že vaří někdo jiný než já, nebyla důvodem k panice, ale tady jsem musela zasáhnout. Zastrčila jsem zmačkaný papír do zadní kapsy kalhot a vmžiku jsem byla dole. Sklenice omáčky na špagety, kterou Charlie strčil do mikrovlnky, objížděla teprve první kolečko, když jsem s trhnutím otevřela dvířka a vytáhla ji ven.
"Udělal jsem snad něco špatně?" divil se Charlie.
"Tati, napřed musíš sundat víčko. Kov do mikrovlnky nepatří."
Při těch slovech jsem honem odšroubovala víčko, nalila polovinu omáčky do misky, pak jsem misku vrátila do mikrovlnky a sklenici zpátky do ledničky; nastavila jsem čas a stiskla start. Charlie sledoval moje počínání s našpulenými rty.
"Nudle jsem uvařil správně?"
Podívala jsem se na pánev na sporáku - zdroj pachu, který mě prve vyburcoval.
"Neuškodí, když to budeš míchat," řekla jsem mírně.
Našla jsem lžíci a pokusila se roztrhat ka-šovitý chuchvalec, který se připekl ke dnu. Charlie si povzdechl.
"Tak co se tady děje, k čemu to všechno?" zeptala jsem se ho.
Založil si ruce na prsou a zadním oknem pozoroval liják venku.
"Nevím, o čem mluvíš," zabručel.
Byla jsem zmatená. Charlie vaří? A proč se u toho tváří tak kysele? Vždyť Edward ještě nepřišel; táta si obvykle tohle chování schovával pro mého kluka. Snažil se, seč mohl, aby mu každým slovem a gestem dal najevo, že tu není vítán.

Poslední slova adminky: Jsem mírně zklamaná, ale i tak se kniha dala číst, přečtěte si ji a uvidíte! ;)

Psána pro web databázeknih.cz

Knihu najdete ZDE.